Smileygropar

Ibland kanske det bästa man kan göra är att skriva ner alla sina begär och då menar jag inte att man ska skriva ner varenda liten godisbit man är sugen på för i mitt fall hade den listan blivit väldigt lång.
Men när saker och ting börjar klumpa ihop sig och små problem bildar högar som man tillslut inte riktigt känner att man orkar lyfta kan det vara bra att skriva sig just en sådan, begärslista, för att se vad man suktar efter och sedan börja tänka efter hur man ska få dessa begären stillade.
Min lista har nog fyra punkter, jag måste ta tag i saker som jag inte alls vågar ta tag i, kanske inte bara för att jag är rädd för att det är nytt och läskigt utan för att när jag verkligen tagit itu med det så finns det och just där ligger det läskiga.
Hursomhelst har jag känt för att resa till platsen palla hela dagen, men det är väl inget sätt att leva på vah. Till palla kan man resa när benen inte fungerar längre, eller rösten inte kan prata om muntra upp andra.
Jag har röst, jag har kropp, jag har ben som rör sig och jag har liv lite gnista och ett leende som jag inte kan torka av oavsett hur våta ögonen känns.
Det kanske är så att vissa är födda med ett leende, jag tänker inte waista mitt. Hej problem, välkommen in i mitt liv, utmana mitt leende fuck you leendet vinner alltid.

TJARÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0