En extrem dans på rosor!

För att inte sprida negativitet över världen tänker jag inte skriva om mina tankar särskilt mycket.
Det var en bra start på dagen, yoga utfördes och jag häpnades över min flexibilitet eftersom att stretching och dans kommit i andrahand ett bra tag på senaste tiden.
Ett väl utfört engelskaprov dök huvudhopp ner i min hand och även om Yvonne, engelskafröken, säger saker som "when we girls want to look pretty we go and we put some smink on" så var engelskalektionen helt okej. Isa och jag tränade våra engelska färdigheter i spelet Bubble trouble som är ett exelent tidsfördriv.
Resten av dagen gick väl mest ut på att crava kaffe och känna en vidrig knivig känsla i kroppen som jag inte tänker tala ut om!
Något jag förundrats över de senaste två dagarna är hur dagens ungdom uppför sig. Nej, jag har inte blivit en liten tant, eller kanske, men barnen i nio årsåldern som omger heleneholms skolgård när de vågat sig in där ibland har inte den bästa uppfostran. Vi tar igår eftermiddags som exempel.
Isa, Yollan och Albin sitter fridfullt på skolgården och njuter som bara vi på heleneholm kan göra av vars en luring och kanske även en liten kaffe. I mitt knä ligger Isa och jag kammar kärleksfullt en ful mittbena i hennes rödaktiga hårsvall.
Då vandrar tre ungar i nio års åldern fram och en av dom omfamnar Albins ben.

Gangster kid nr 1- eyy kaxar ni?!
Jag- ehm, nej?
Gangster kid nr 2- ey jag ska dra min kuk mot dig! (till albin)
Albin (smått chockerad)- okej, vilken kuk?
Gangster kid nr 3- hörde du vad han sa till daj mannen?! ska knulla din mamma.
Isa-men för helvete stick ungjävlar (eller något liknande)
Gangsterkid nr 2 sparkar kaxigt på isas väska och den tredje försöker osäkert få med sig sina kompaner.
Yollan- hejdå, hälsa mamma.
Gangster kid nr 3- Nu er du dööd! Han går kaxigt fram mot mig, slår i luften framför mitt ansikte och barnen (ja barnen) springer busigt iväg.

mysigt. jag ska läsa klart om odyssen nu sen plugga engelskaglosor för att sedan invänta kotletter och min storasysters hemkommst som är extremt välkommen. Nu blir det långa samtal i köket, renare bostadsyta och mer kakor och pajer på bordet. Välkommen hem Natti, välkommen!
Eftersom att tjejen i videons revben var brutna då dansen utfördes borde jag klara av mina uppförsbackar just nu.






Jessica & Will-lyrical jazz min motivation att dra på mig dansbyxorna igen.

Kommentarer
Postat av: pastorn

DU FICK TILL DET ?!! Hur gjorde du din lille rådde!?

2008-11-27 @ 18:54:32
URL: http://benet.devote.se
Postat av: yollster

haha hej pastor joystick. jag ska nog lära dig ett och annat!

2008-11-27 @ 22:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0