i say, i say, yes!


Hej det är inte vår. Och vår, vår blir det nog aldrig igen.
Men kanske vår, vår och det fungerar det med.
Fredag du är här och hälsad, det är femte december, jag vet för jag åt chokladen i kalendern.
Jag har kaffe och sockerkaka och världens roligaste umgänge kan tänkas.
Jag skriver inte detta för att skryta, utan för att få mig själv att förstå, hur bra jag ska må.
Och det gör jag, förutom att ipod laddaren är borta.
Jag är vinternöjd. bilden är vår, men nu är det vinter.
Även om snön har smält bort, den kommer nog igen. precis som våren gör, men att säga att jag längtar just nu i stunden är väl att ta i.
Ikväll däremot, när jag går på en lång väg och fryser i mina tights, då kanske jag kommer önska att ängarna var gröna och himmelen oskyldigt blå, som förra våren.
Denna våren blir ängarna gröna och min himmel skyldigt blå, för mycket har hänt i höst.
Men allt som allt sammanfattas sista tiden som himmel och helvete, olika veckor olika dagar.
bra vecka, denna veckan. nu ska jag snart till skolan och skratta. pusshej.



lott, julen, isterband, yollster och ebsters hand på en och samma bild.
saknas bara strömberg, eller strömfors eller vad fasen isas skabbiga lilla
man heter. fin är han iallafall. fast han var ju dock inte född i våras, nej han
uppstod igår. på heleneholms skolgård, nervös och ful.
åh, ström, skog, berg...whatever your name is är du hatad.






Kommentarer
Postat av: Flodberg

asså HA! snella yulanda. du kan ju inte ens min namn och due om neugån er ful föer du er jui inthe med dom ceula killarna i skulan. mene jaug äer jui med i deres jänge!

2008-12-07 @ 20:14:34
URL: http://flodberg.blogg.se/
Postat av: yollster

käften flodberg

2008-12-09 @ 21:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0