Vilken dum ide!

Detta var min favorit movie of all times när jag var liten!
När jag såg den nyss insåg jag dock vilken ytlig kärlek det är mellan Derek & Odette.
Och i de flesta Disneyfilmerna är det faktiskt så, prinsen blir kär i prinsessan för att hon
är snygg och oftast blond (med undantag av Jasmine som kompenserar med enorma ögon
och snövit som faktiskt är brunett men har vidrig klädstil så jag vet inte riktigt vad han ser i henne) och prinsessan blir kär i prinsen för att han är prins eller för att han räddar henne ifrån antingen en ond trollkarl, en styvmor eller en sliskig arab vid namn Jafar! I vilket fall så säger verkar inte personlighet och charm vara det viktigaste hos en aktuell partner i Disneyvärlden. Fast samtidigt ska jag inte ljuga, hade jag varit blond och pinnsmal med perfekt formade bröst och en sångröst som gav öronorgasmer så hade jag också använt det till min fördel!
Men anyhow, nu ska jag dricka upp mitt te ur min enorma tekopp och knalla upp! Idag har jag förresten varit väldigt duktig vad gäller träning, har gått till och från stan och joggat en bit också. Ni som känner mig vet att jag bor fyrtio minuter med buss från stan så de tär faktiskt en bedrift.
Sedan så har jag smuttat på en smothie med Ebba och Isa och knallat hem igen. Isa tycker förresten att jag har blivit en toffel...det kanske ligger något i vad hon säger.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0