Goodbye to you

Illa nog, för mig, roar mina vänner sig med att lämna landet denna hösten.
Hanna tog sitt pick och pack och lallade till Norge, Lotta flög till China och
igår tog jag farväl av Emelie som spurtar till Norge idag...
Jag kan bara önska er alla lycka till och hoppas att min kärlek når er härifrån Sverige!
Puss på min Ebli, kommer att sakna dig och
dina händer som smyger sig på när det är ciggpaus.
Ditt skratt och dina tjusiga utstyrslar, dina
illustrationer av män och berättelser om dina
erfarenheter. Mest kommer jag sakna dina kramar
och minen du gör efter ett skämt och såklart din
cool new mobile.
Min Lotta som jag känt sedan jag föddes. Vi gick på hyllebäret ihop, Mariaskolan och slutligen
Heleneholm. Efter första dagen i gymnasiet möttes vi vid cyklarna med tårar i ögonen, ovetandes
om vilka spännande år som väntade oss och som vi avslutade genom att vandra hem tillsammans i Studentnatten.
Nu är Lotten i Kina och raggar korta män, och snygg som hon är lär hon komma hem med en
skara beundrare.
Jag älskar Lotten och hennes leende, våra fredagsfikor, hennes Vovvsing och dolmiopasta dagar.
Men året får gå snabbt sen har hon mig i sina armar igen, för där hör jag hemma!
Förresten är Lotta nog den ända i världen som har skrivit en sång om mig!
Hannemor lever i Norge, hon tjänar pengar och har jobbat på Coca Cola, vilket såklart enligt mig är
AS-COOLT. Hannsingen och jag har åkt oändliga tågresor ihop, skrattat oss igenom nätter och dagar,
sovit middag på lunchrasterna på bänkar och ölat i parker på våreftermiddagar med luringar och varandra.
Vi har promenerat iskalla dagar med våra schitzo personligheter och vi har brustit ut i gapskratt så fort
vi fått ögonkontakt med varandra.
Jag saknar henne bra mycket och hon är nog den enda som verkligen förstår grejen med hur himla
gott det är med kyckling och ris.
Det är mina sköna bönor som stuckit hittills, jag hoppas for the life of me att resten stannar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skulle göra allt för att bära dig idag!

saknar dig

2010-09-04 @ 09:32:21
URL: http://resandeveganen.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0